Jak zbudować swój profil na serwisach rekrutacyjnych

GoldenLine – to wiodący polski serwis rekrutacyjny. Dostarcza kandydatom oferty pracy, informacje o ocenach pracodawców oraz umożliwia założenie profilu zawodowego.

Profil na GoldenLine.pl daje dostęp do ponad 55 tysięcy pracodawców.

1. Stwórz swój profil, bo to Twoja wizytówka i Twoje wirtualne CV w jednym.

Dlatego warto:

  • uzupełnić doświadczenie zawodowe, edukację, języki obce itp.,
  • pochwalić się swoimi umiejętnościami, tworząc z nich słowa kluczowe ułatwiające wyszukanie właśnie Ciebie,
  • napisać, jaką pracą się interesujesz oraz jak chcesz się dalej rozwijać i w jakich zadaniach czujesz się najlepiej.

Pamiętaj! Im więcej napiszesz o sobie, tym bardziej dopasowane oferty pracy otrzymasz. Twój profil

stanie się lepiej widoczny dla rekruterów korzystających z tego narzędzia.

2. Bądź aktywny!

Zapisz się do grup tematycznych.

Jeśli będziesz się w nich udzielać, rekruter zobaczy w Tobie eksperta, kogoś, kto zna się na swojej branży

i nie boi się dzielić wiedzą z innymi. W grupach tematycznych znajdziesz także nowe, bezcenne kontakty

biznesowe. Im większa i lepsza jakościowo jest Twoja sieć kontaktów, tym większa szansa na znalezienie nowej pracy.

3. Szukaj pracy dla siebie

Na GoldenLine możesz skorzystać z wyszukiwarki ofert pracy. Ustal kryteria i znajdź oferty dla siebie.

Profile pracodawców umożliwiają zdobycie dodatkowych informacji o firmie, benefitach, ofertach, ale i informacji jak wygląda proces rekrutacji, czy ścieżki kariery.

Znajdziesz na nich informacje o warunkach pracy i możliwościach rozwoju. Opinie wystawiane są przez

byłych i obecnych pracowników, dlatego są one wiarygodnym źródłem wiedzy o pracodawcy.

Po zapoznaniu się z ocenami, możesz kliknąć przycisk „chcę tutaj pracować” - dzięki temu, dasz znać

rekruterom, że jesteś zainteresowany podjęciem pracy w wybranej firmie.

LinkedIn – to największy na świecie portal społecznościowy do nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych oraz szukania pracy.

1. Stwórz swój profil na LinkedIn’ie, bo to Twoje „elektroniczne CV”.

  • Koniecznie podaj swoje doświadczenie zawodowe, wykształcenie i umiejętności.
  • Pamiętaj, by wpisać swoje konkretne osiągnięcia (certyfikaty, języki, kursy, nagrody itp.)
  • Zadbaj o zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, nagłówek, podsumowanie (kilka słów o Tobie).
  • Poproś swoich byłych/obecnych współpracowników o rekomendacje.

Dobrze uzupełniony profil wpływa na Twoje pozycjonowanie na LinkedIn’ie oraz na to jak widzą Cię rekruterzy i potencjalni pracodawcy.

2. Korzyści dla Ciebie:

• możliwość rozwoju poprzez szkolenia,

• okazja do budowania sieci kontaktów biznesowych i zawodowych,

• dostęp do dużej ilości ofert pracy oraz możliwość nawiązania kontaktu z rekruterami i potencjalnymi

pracodawcami,

• będziesz „na bieżąco” w swojej branży.

3. Aktywność

Bądź obecny codziennie, przynajmniej kilka minut. Przeglądaj, polecaj, komentuj i dziel się treściami. Zawieraj nowe kontakty, korzystaj ze szkoleń i bądź na bieżąco z ofertami pracy w Twojej branży.

Zaglądaj do zakładki „oferty pracy” gdzie możesz w łatwy sposób aplikować swoim profilem.

Przeglądaj i odpowiadaj na wiadomości od rekruterów.

Bardzo ważna jest systematyczność Twoich działań. Dlatego wystarczy znaleźć 5-10 minut dziennie, by spokojnie budować swoją markę osobistą i rozwijać sieć branżowych kontaktów.